آموزش نصب AnyDesk
این برنامه برای این طراحی شده است که یک فرد بتواند از راه دور با کامپیوتر کار کند. این قابلیت بویژه در هنگام رفع مشکلات نرم افزارها مفید است. اگر برای کاربران نرم افزارهای پارسا نگار مشکلی پیش بیاید واحد پشتیبانی ما از آنها میخواهد که با کمک برنامه Any Desk امکان دسترسی به کامپیوترشان را فراهم نمایند.
در این نوشتار شیوه کار بار Any Desk از مرحله نصب تا پایان کار آموزش داده شده است.
دانلود نرم افزار AnyDesk
پیش از شروع کار با نرم افزار AnyDesk باید آن را دانلود و بر روی دستگاه هایی که نیاز دارید، نصب کنید.
بنابراین در قدم اول این برنامه کاربردی را با توجه به سیستم عامل خود دانلود کنید. پس از دانلود باید نرم افزار AnyDesk را در کامپیوترتان نصب کنید. از آنجایی که ما از یک کامپیوتر ویندوزی استفاده کردهایم، بنابراین سایر مراحل آموزش کار با نرم افزار AnyDesk هم در محیط این سیستم عامل به شما عزیزان آموزش داده میشود. البته روند کار با نرم افزار AnyDesk تقریبا در تمام سیستم عامل های دیگر مشابه است.
آموزش تصویری کار با نرم افزار AnyDesk
حال نوبت به راه اندازی و استفاده از AnyDesk میرسد. با دو بار کلیک بر روی آیکون نرم افزار AnyDesk آن را اجرا کنید. مشاهده خواهید کرد که پنجره ای شبیه به عکس زیر نمایان میشود. بخش های مختلفی که در این پنجره شماره گذاری کردهایم به شرحی هستند که در ادامه اشاره میکنیم:
این بخش (۱) در واقع آیدی (ID) شما را نشان میدهد که باید برای فردی که تمایل دارد تا به کامپیوتر شما وصل شود ارسال گردد.
با ارسال شناسه (ID) به پشتیبان پارسانگار، بقیه کارها را به ما بسپارید.
اما در ادامه به آموزش کامل این نرم افزار می پردازیم.
این بخش (۲) در شرایطی استفاده میشود که شما قصد داشته باشید به کامپیوتر فرد دیگری وصل شوید. بدین منظور باید در این فیلد آیدی کامپیوتر مورد نظر را وارد کنید.
(۳) گزینه Connect دستور وصل شدن را صادر میکند. اگر در فیلد شماره ۲ آیدی کاربری را وارد کردید، باید بر روی این گزینه کلیک کنید تا نرم افزار AnyDesk شما را به دستگاه مورد نظر وصل کند.
(۴) در این قسمت لیستی از سیستم های مختلفی که اخیرا به آن ها وصل شدهاید نمایش داده میشود. بدین ترتیب میتوانید بار دیگر سریعا به سیستم های قبلی متصل شوید و هر بار نیازی به تایپ آیدی نداشته باشید.
در این بخش یک عبارت با عنوان AnyDesk Ready نمایش داده شده است. در نظر داشته باشید که نمایش این عبارت به معنای فراهم بودن همه چیز برای استفاده از نرم افزار AnyDesk است. اگر این عبارت را در پنجره برنامه AnyDesk دیدید، یعنی همه چیز مرتب است تا شما یک اتصال از راه دور موفق را آغاز کنید.
کاملا مشخص است که شما برای اتصال به یک کامپیوتر دیگر باید در فیلد شماره ۲ آیدی آن را وارد و سپس بر روی گزینه Connect کلیک کنید. به همین سادگی میتوانید به کامپیوتر مورد نظرتان متصل شوید.
زمانی یک فرد برای اتصال به کامپیوتر دیگری از طریق نرم افزار AnyDesk وارد عمل شود، در کامپیوتر مقصد یک درخواست ارائه میشود که دقیقا مشابه با عکس زیر است. کاربر با تایید درخواست امکان وصل شدن دو کامپیوتر را فراهم میکند.
گزینه های مختلفی که در این پنجره تایید درخواست اتصال ارائه شدهاند به شرح زیر هستند:
(۱) در این قسمت عکس پروفایل و آیدی سیستمی که قصد اتصال به شما را دارد نمایش داده میشود.
با استفاده از گزینه های این بخش (۲) شما میتوانید شرایط مختلف اتصال را مشخص کنید. در این قسمت چهار گزینه ارائه شدهاند که عملکرد آن ها به شر زیر است:
گزینه Allow to hear sound: این گزینه امکان شنیده شدن صداهای کامپیوتر شما را برای فرد وصل شوند امکانپذیر میکند. بنابراین اگر این گزینه را تیک بزنید و برای مثال موزیکی در کامپیوترتان اجرا کنید، فردی که به سیستم شما متصل میشود هم آن موزیک را میشنود.
گزینه Allow to take control: اگر این گزینه تیک داشته باشد، طرف مقابل قادر به کنترل کردن سیستم شما خواهد بود! این موضوع به آن معناست که فرد وصل شونده میتواند به محتوای سیستم شما دسترسی داشته باشد. اگر تیک این گزینه را غیر فعال کنید، فرد وصل شوند فقط قادر به مشاهده محتوای نمایشگر کامپیوترتان خواهد بود و دیگر نمیتواند آن را کنترل کند.
گزینه Allow to use clipboard: تیک زدن این گزینه امکان استفاده از قابلیت کپی و پیست (Copy & Paste) را مابین دو سیستم فراهم میکند. بنابراین فعال بودن این گزینه به نوعی رد و بدل فایل را مابین دو سیستم امکانپذیر خواهد کرد.
گزینه Allow to block keyboard and mouse: با تیک دار کردن این گزینه، طرف مقابل قادر میشود تا کیبورد و موس شما را غیرفعال کند.
این گزینه (۳) که یک دکمه سبز رنگ را به همراه دارد، درخواست اتصال کامپیوتر دریافت شده را قبول میکند. بنابراین با کلیک بر روی این گزینه، فرد مورد نظر به سیستم شما وصل میشود.
این گزینه (۴) هم منجر به رد درخواست وصل شدن خواهد شد. اگر تمایل ندارید که فرد مورد نظر به سیستم شما وصل شود، بر روی این گزینه کلیک کنید.
بنابراین شما بعد از دریافت هر درخواست اتصال کافیست که گزینه های شرح داده شده در بخش ۲ را بنا به نیاز خود بهینه سازی کنید و سپس بر روی گزینه Accept که شماره ۳ است کلیک نمایید تا اتصال مابین دو کامپیوتر برقرار شود.
زمانی که ارتباط یا اتصال مابین دو سیستم برقرار شود، در کامپیوتری که شما به آن وصل شدهاید، پنجره ای شبیه به عکس زیر نمایان میشود. در این پنجره اطلاعاتی و گزینه هایی ارائه شدهاند که به شرح زیر هستند:
در این قسمت (۱) مدت زمان وصل بودن سیستم مبدا به سیستم شما نمایش داده میشود.
از این گزینه (۲) میتوانید برای قطع کردن ارتباط مابین دو سیستم استفاده کنید و دسترسی فردی که به کامپیوتر شما وصل شده است را متوقف سازید.
با کلیک بر روی این قسمت (۳) تمام چت ها یا گفتگوهای مابین شما و فردی که به سیستمتان وصل شده است در قالب یک فایل txt نمایش داده میشود.
در این بخش (۴) رویدادها و اقداماتی که انجام شدهاند به صورت لیست ارائه خواهند شد. برای مثال گزارش دریافت یک درخواست اتصال و وصل شدن موفقیت آمیز هم اکنون در این بخش قابل مشاهده هستند.
با استفاده از این قسمت (۵) شما میتوانید به صورت مستقیم با فردی که به کامپیوتر وصل شده است چت کنید.
به صورت پیش فرض در این برنامه برخلاف تیم ویور (TeamViewer) نیازی به ارائه رمز عبور نخواهد بود، بلکه پنجره درخواست اتصال و انتخاب گزینه های Accept یا Decline منجر به برقراری ارتباط مابین دو سیستم یا رد درخواست میشوند. اما نرم افزار Anydesk این قابلیت را دارد تا مثل برنامه تیم ویور کاربران را قادر به استفاده از رمز عبور کند! بدین منظور باید در سیستم مبدا مراحل زیر طی شوند:
ابتدا باید بر روی گزینه Set password for unattended access کلیک کنید.
حالا از منوی سمت چپ به قسمت Security مراجعه کنید و سپس در منوی سمت راست تیک گزینه Enable unattended access را بزنید. در این شرایط پنجره ای مشابه با عکس زیر نمایان میشود.
در بخش Password رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید و در بخش Confirm Password هم بار دیگر رمز عبور مد نظر را وارد نمایید. سپس بر روی گزینه Apply کلیک کنید. بدین صورت هر زمان که برای وصل شدن به کامپیوتر دیگری اقدام نمایید میبایست از رمز عبور برای تایید اتصال استفاده شود.